Převzetí poškozeného balíčku
Jak správně převzít balíček a co dělat, když se doručení
nepovede
V průběhu doručování
Máte-li podezření, že je během doručování vašeho balíčku nějaký problém, zkontrolujte si
stav doručování. Sledovací číslo vaší zásilky naleznete v e-mailu o expedici balíčku, případně
vám přišlo SMSkou přímo od dopravce. Neprobíhá-li doručení jak má, kontaktujte prosím
přepravce s dotazem na stav vašeho balíčku. Potřebné kontakty naleznete na konci tohoto
doporučení.
Jak postupovat při přebírání balíčku
Převzetí vašeho balíčku věnujte prosím náležitou pozornost, předejdete tím případným
komplikacím.
Při přebírání zásilky prosím pečlivě zkontrolujte stav balíčku. Zaměřte se především na to,
zda je balíček neporušený (proražený, pomačkaný či jinak zdeformovaný) a jestli je
neporušená ochranná páska obchodu. Není-li vše v pořádku, může to znamenat poškození
zboží, nebo neoprávněné vniknutí do zásilky.
Po převzetí balíčku ihned na místě převzetí zkontrolujte, že není obsah balíčku poškozen.
Přeberete-li balíček od kurýra či doručovatele, bez otálení po jeho obchodu zkontrolujte, zda
není obsah poškozen.
Pro případ, že balíček, nebo jeho obsah jsou poškozen, postupujte prosím podle následujících
pokynů.
Vážné poškození balíčku
Je-li balíček vážně poškozen nebo otevřen a vypadá to, že je poškozen i obsah, tak odmítněte
převzetí balíčku a kurýra nebo doručovatele požádejte, aby jako důvod nepřevzetí balíčku
uvedl „Poškozený obal“. Poté nás prosím neprodleně informujte, že balíček nebylo možné
převzít z důvodů poškození.
Menší poškození balíčku
Je-li balíček poškozen pouze trochu a nezdá se, že by byl poškozený obsah, můžete jej
převzít. V každém případě však při převzetí zapište do dodacího listu (případně požádejte o
vložení do terminálu kurýra nebo doručovatele) výhradu „Obal poškozen“. Poznámku vložte
i v případě, že balíček přebíráte na poště. Poznámku uveďte i při menším poškození, usnadní
to řešení případné reklamace.
Po převzetí balíčku si prosím neprodleně zkontrolujte jeho obsah. V případě, že jste balíček
převzali na poště, zkontrolujte jej hned po převzetí, ještě než odejdete z pošty. Je-li obsah
balíčku poškozen, uplatněte reklamaci okamžitě na poště.
Jak postupovat, když chci uplatnit reklamaci u PPL:
Zachovejte kompletní obal i obsah pro případ dokumentace poškození při řešení reklamace.
Reklamaci nahlaste společnosti PPL pomocí reklamačního formuláře viz níže. V případě e-
mailu nezapomeňte uvést číslo zásilky a kontakt. Reklamační pracovník společnosti PPL
vás bude kontaktovat a reklamaci s vámi dořeší.
Vždy si pořiďte fotodokumentaci balíčku před rozbalením i po rozbalení.
Reklamaci nahlaste ihned, nejdéle však do tří pracovních dní od převzetí balíčku. Reklamaci
můžete uplatnit i v případě, že přepravní obal nebyl viditelně poškozen nebo jste kurýrovi při
převzetí neuvedli výtku „Obal poškozen“.
Jak postupovat, když chci uplatnit reklamaci u České pošty:
V případě, že jste balíček přebrali na poště, uplatněte případnou reklamaci nejlépe okamžitě
po převzetí. Ušetříte si cestu a výrazně zmenšíte možnost zamítnutí reklamace.
Pokud jste na poškození přišli doma, doneste kompletní zásilku (včetně všech obalů,
adresního štítku a vnitřních vystýlek) neprodleně na poštu a požádejte o reklamaci
poškozené zásilky. Daná pošta má povinnost hodinek repliky rolex reklamaci sepsat a zásilku si ponechá po dobu
řešení reklamace. Reklamace je vyřízena do 30 dnů, náhradu dostává adresát zásilky.
Vždy si pořiďte fotodokumentaci balíčku před rozbalením i po rozbalení.
Reklamaci nahlaste ihned, nejdéle však do tří pracovních dní od převzetí balíčku. Reklamaci
můžete uplatnit i v případě, že se přepravní obal nezdál viditelně poškozen nebo jste
doručovateli při převzetí neuvedli výtku „Obal poškozen“.
Kontakty na dopravce
PPL
e-mail: info@ppl.cz
Zákaznická linka: 225 331 500
Reklamační formulář: https://www.ppl.cz/main2.aspx?cls=reklamace
Pracovní dny: 7:00-20:00
Sobota: 8:00 - 16:00
Česká pošta
e-mail: info@cpost.cz
Zákaznická linka: 840 111 244
Pracovní dny: 7:00 - 19:00
Sobota: 8:00 - 12:00